Uz pomoć kontraverznih transormacija i neobičnog talenta izaziva lavinu komentara, a svoju različitost, prema mišljenju mnogih, unovčio je na najbolji način.

Aleksandar Perić, svojim neobičnim talentom zaintrigirao je mnoge, a njegovi radovi za kratko vreme, postali su inspiracija ljubiteljima transforming šminke širom sveta. Perike, jaka šminka, ekcentrična garderoba, perje- deo su ličnog peformansa i umetničkog izraza, koji je ovom smelom Obrenovčaninu doneo armiju pratilaca na društvenim mrežama i saradnju sa velikim imenima i brendovima iz sveta trasforming makeup-a.

Ljubav prema umetnosti je, kako kaže, oduvek bila sastavni deo njegovog sazrevanja, pa je je svaki slobodan trenutak koristio za crtanje i slikanje. Odrastao je uz emisije poput ,,America’s Next Top Model” i bio fasciniran transformativnom šminkom.
Tada sam prvi put video da šminka može da se koristi i na drugi način osim tradicionalnog. Kako to kod nas nije bilo mnogo zastupljeno, nisam ni sanjao da će to biti moja profesija, jer je to za mene u tom periodu bilo nedostižno. Kasnije, kada je svet šminkanja “oživeo” i na našim prostorima, otvorila se i mogućnost da ispunim svoj san– svoju životnu priču započinje Aleksandar.


Ljubav ka slikanju i nekonvenvencionalnom estetskom izražavanju, ubrzo je prerasla u profitabilni životni poziv, što je mnoge iznenadio, jer privatni način odevanja ovog mladića drastično odudara od ekstravagantnih performansa sa društvenih mreža.
Nije sve kao što izgleda na prvi pogled. Najlepše se osećam kada ekscentričnu garderobu zamenim standardnom, jer ekscentričnost ne znači i udobnost. Sa druge strane, od malih nogu sam bio drugačiji. Bio sam dete koje je više volelo da crta i slika nego da boravi napolju, a moji roditelji su imali razumevanja za to. Verovali ili ne, kada sam krenuo da se bavim ovim poslom, najveću podršku sam dobio od svog oca, koji je od početka verovao u moj talenat. Od samog starta se nisam uklapao u kalupe, što je privlačilo pažnju i nailazilo na razne komentare, a vremenom sam navikao da ,,živim” sa svojom različitošću i da je ,,preokrenem” u svoju korist. Upisao sam Učitetljski fakultet u Beogradu, dobro je ,,krenulo”, ali to nije bilo ono što me ispunjava – otkiva naš sagovornik.

Iako prepoznatljiv po ,,vamp” kontraverznim transformacijama, priznaje da u svojoj šminkernici često ,,pusti” suzu, u situacijama kada shvati da je bar na trenutak nekome vratio davno izgubljeno samopozdanje, kao i da pored svih top-modela sa kojima je sarađivao, najviše uživa dok šminka svoje bake.
-Dešavalo se da pojedini momenti budu jako emotivni i da potekne i po koja suza, kako sa moje strane, tako i od strane klijentkinje. Razlog zbog kojeg još više volim svoj posao je mogućnost da šminkom vratim izgubljeno samopouzdanje, onim ženama koje život, nažalost, nije mazio. Taj osmeh i zahvalnost na licu je najveća nagrada koju šminker može dobiti. Mi pričamo o različitim temama, smejemo se zajedno, ponekad podelimo i po koju potresnu priču. Poznato je da posebno volim da šminkam svoje bake. To me na neki način vraća u detinjstvo. One su mi ulepšale detinjstvo, a sada je red na mene da ja ulepšavam njih i pokažem im da šminka ne ,,pita” za godine i da nikada nisu previše stare za glamurozan crveni karmin – ponosno ističe šminker.


On naglašava i to da u potpunosti podržava stav da ne postoji ružna žena, već da društvo godinama unazad servira standarde lepote, čineći da se mnoge žene zbog sitnih nedostataka osećaju manje vrednima, u odnosu na retuširane holivudske lepotice, čije su fotografije prošle kroz desetine filtera.
Drago mi je što se polako oslobađamo tih ,,stega” i što prihvatamo individualne razlike. Vrlo je važno, pogotovo za mlade devojke da znaju da je sasvim u redu imati koji kilogram viška, da su strije, celulit sasvim prirodna pojava i nisu nešto čega se treba stideti. Pogotovo žene koje su strije dobile u trudnoći. Budite ponosne na njih, jer su dokaz vaše borbe da na svet donesete nešto najčistije i najdragocenije. Ono što će vas uvek činiti lepim je što nosite u sebi. Najgori kompliment koji devojka moze da dobije je: ,, Ona je samo lepa”– smatra Aleksandar.


Još jedna novina koja raduje ovog harizmatičnog šminkera je činjenica da se prirodniji izgled vraća na ,,velika vrata”, kao i da je sve manji broj onih koji ,,robuju” trendovima po svaku venu.
Prirodniji look nikada neće izaći iz mode. Postoje samo periodi kada bude stavljen po strani na kratko. Ali se definitivno uvek vraća. Ono što najviše zameram našim šminkerima je manjak autentičnosti. Moj savet je da pronađu nešto po čemu će biti prepoznatljivi, da ne teže uniformisanosti. Sasvim je razumno da beauty look-ovi mogu biti veoma slični, ali dobar šminker uvek može dati svoj lični pečat, koji će ga izdvojiti iz mase. Ono od čega uvek polazim je želja klijenta, anatomija lica, ali i tip kože. Zatim, svoj stil, tehnike i umeće usklađujem sa željama klijenta, iako protiv trendova nemam ništa, samo smatram da nisu za svakog. Ono što preporučujem klijentkinjama je da isprobaju trendove, jer u nekom od njih mogu da pronađu baš ono što im odgovara, ali ne svaku cenu. Ne može svačiji karakter da iznese crveni karmin ili dugine boje na očima. Za svakog se može naći nešto što će mu pristajati, jer u suprotnom, može se stvoriti kontra-efekat– pojašnjava Aleksandar.


Svojom nesvakidašnjom pojavom, oduvek je bio predmet interesovanja okoline, a kako izgleda biti drugačiji u maloj sredini, najbolje je osetio na svojoj koži. Međutim, nije gubio nadu i verovao je u svoje snove.
Nikada nemojte rastužiti nekog kome je jedini cilj bio da vas nasmeje. Takvi ljudi se retko sreću. Imajte razumevanja i pružajte podršku svojim vršnjacima, jer nasiljem ne postižete ništa. Ne dozvolite da jedan negativan komentar uništi vaše snove. Verujte u sebe i svoje snove čak i kada niko drugi ne veruje u vas, jer vremenom će početi da veruju -poručio je Aleksandar.

O autoru

Jovana Ristić

Jovana Ristić

Jovana Ristić je rođena 1991. godine i po zanimanju diplomirani novinar. Dobitnik je priznanja RTS škole za mlade novinare "Balkan media team". Osim u novinarstvu, oprobala se i u svetu PR-a i marketinga.