Sa prvim naznakama proleća, u danima kada ,,kovid mere” konačno popuštaju, počinje euforija oko priprema proslava, a jedna od poslednjih godina obaveznih stavki za mnoge dame jeste- profesionalna šminka. Upravo iz tog razloga, razgovarali smo sa Marijanom Kenjić, vlasnicom Škole šminkanja North Star, koja nam je otkrila šta je to u trendu ove sezone, da li su popularni makeup brendovi često precenjeni, zašto drogerijska šminka danas nije kao što je nekad bila, ali i pojasnila sa kojim se problemima najčešće susreću domaći šminkeri kada su u pitanju najčešća (ne)realna očekivanja klijenata.


Kragujevčanka Marijana Kenjić ponosna je vlasnica jednog od zasigurno najupečatljivijih makeup instragram profila, koji zahvaljujući talentu i stalnom usavršavanju, neobičnim transformacijama, ali i pažljivo osmišljenom ambijentu privlači sve veći broj zaljubljenica u svet šminke. Iako su njen zaštitni znak jake boje, smele boje, čipka, fascinatori, perje, Marijana priznaje da, ipak, najviše uživa šminkajući prirodniji look, koji se poslednjih godina, nakon dugogodišnje ere ,,teške” i tamne šminke i u Srbiji konačno vraća na velika vrata.


-Na moje veliko zadovoljstvo, od 10 devojaka, njih osam želi smireniju svedeniju, nežniju šminku. Danas su žene spremnije da plate kvalitetan makeup, nego frizuru. Ranije se kod šminkera odlazilo isključivo kada su specijalne prilike, pa otuda i želja da sve bude prenaglašeno, što bi naš narod rekao našminkane ,,za sve pare”. Današnje generacije, rekla bih, ipak znaju razliku između dnevne, večernje, scenske i wedding šminke- objašnjava Marijana.

U gostima kod Marijane


Iako ističe da ne treba generalizovati, kao najbolje mušterije pokazale su joj se devojke od ranih dvadesetih do žena od četrdeset i kusur godina, istakavši ogromnu razliku između maturantkinja velike i male mature, koje se, takođe, sve češće opredeljuju za usluge profesionalnih šminkera.


Iako ima i ,,svetlijih” primera, devojčice od 15 godina, uglavnom, nisu svesne svojih godina i traže šminku poput učesnica rijaliti programa, sa dugačkim noktima i nadograđenom kosom. Živimo u svetu pogrešnih vrednosti, a još nisu izgrađene ličnosti i imaju krizu identiteta.

Devojka od 20 godina je već svesna sebe, zna šta može da iznese, a šta ne. Sa druge strane, kada su žene sa zrelijom kožom u pitanju, dešava se da misle da će sa ,,tonom” šminke da prekriju godine, što je greška. Naprotiv, na taj način se samo još više istakne sve ono što žele da prekriju. Damama preko 40 godina se ne savetuje veoma jaka i tamna šminka, jer dovodi do (s)umornog, a ne osveženog izgleda. Mi jesmo ovde da ulepšamo, ali nismo mađioničari. Žene često žele nešto po svaku cenu. Trenutno su mega popularne mačkaste oči, ali ukoliko je oko izrazito okruglo, to ne može da bude estetski lepo, jer ipak treba da se koliko-toliko prati linija oka. Transformacije su danas otišle do neprepoznatljivosti. Devojke stavljaju samolepljive pomoćne tračice iza jagodica ne bi li dobile što mačkastiji izgled. Za ovim trendom su svi poludeli. Za mene je to previše. Sve ima svoje granice. No, ko voli, nek izvoli – kroz smeh, navodi šminkerka.


Najčešće joj klijentkinje pokazuju slike osoba koje šminka poznati beogradski šminker Bojan Vukadinov, za koga priznaje da je pravi makeup mađioničar, ističući da je, njen profesionalni uzor ipak jedna dama- Ana Minić.

Oni zaista imaju toliko izgrađene stilove, da svaki šminker u Srbiji može sa sigurnošću da prepozna njihove radove u moru sličnih pokušaja– dodaje naša sagovornica.


Sa druge strane, Marijana smatra da su mnogi poznati makeup brendovi precenjeni, samo zahvaljujući skupocenom imidžu i odlično odrađenom marketingu, budući da se za mnogo manji novac mogu kupiti podjednako dobri ili čak bolji artikli.


-Naravno da su svi zaljubljeni u Huda Beatuty, jer ima brutalno dobar marketing, a paprena je. Recimo, u tom cenovnog rangu je Natasha Denona, koja je kod nas mnogo manje zastupljena, a proizvodi ove kompanije su, generalno, odlični za svaki tip kože. Takođe, kako je profesionalna šminka napredovala, tako je uz nju i drogerijska postajala sve kvalitetnija, pa je danas, rekla bih sve manje izražena ta razlika između njih. Recimo, šminkeri se sve više ,,kunu” u Revolution proizvode koji mogu da se nađe u skoro svakoj drogeriji. Lično koristim i neke stvarčice od Maybilline i Aure. Od drogerijskih proizvoda, moj favorit je Catrice sa predivnim korektorima i senkama. Recimo, kada su puderi u pitanju, probala sam zaista sve od onih najskupljih do drogerijskih i dalje sam verna Kryolanu čija je tekstura neprikosnovena
– za portal Zebra.rs, pojašnjava Kragujevčanka.


Što se cene samog šminkanja tiče Marijana smatra da profesionalno šminkanje, ipak, treba da ostane neka vrsta luksuza i da kvantitet ne sme da nadjača kvalitet, dodajući da je usluga profesionalnog šminkanja u Beogradu i do četiri puta skuplja nego u provinciji.


Koliko sam upućena, cena profesionanog šminkanja u Kragujevcu ide do 30 evra, dok u Beogradu pojedini saloni naplaćuju i 150 evra. Često u šali kažem da je Beograd druga država u odnosu na nas ,,obične smrtnike”, pogotovo kada je ova branša u pitanju, jer nabavljamo materijal od istih distributera, koristimo istu šminku, idemo na usavršavanja… No, u pitanju je potpuno drugačija platežna moć klijenata, a ruku na srce, i lokali su ovde znatno povoljniji. Ipak, 150 evra za svega nekoliko sati mislim da je zaista mnogo – u svom stilu, zaključuje Marijana.


I za kraj, složićemo se sa našom sagovornicom da su šminkeri tu pre svega da naglase prirodnu lepotu koju svaka žena poseduje, osveže izgled i kod nekih bar na nekoliko sati vrate davno izgubljeno samopouzdanje, ali da oni nisu mađioničari koji treba da prekriju sve nedostatke, jer lepota se često krije u upravo u njenoj nesavršenosti i neopterećenosti.


Jovana Ristić

O autoru

Jovana Ristić

Jovana Ristić je rođena 1991. godine i po zanimanju diplomirani novinar. Dobitnik je priznanja RTS škole za mlade novinare "Balkan media team". Osim u novinarstvu, oprobala se i u svetu PR-a i marketinga.